Slovník pojmů

09.02.2009 10:24

 

Zbraně

AEG / Automatic Electric Gun - automatická elektrická zbraň
AEP / Automatic Electric Pistol - automatická elektrická pistole
Semi/Auto / režim střelby - jednotlivé rány / dávky
GBB / Gas Blow Back - plynovka se systémem BlowBack
NBB / Non Blow Back - plynovka bez systému BlowBack
Akupack / akumulátor - nabíjecí bateriový svazek k pohonu AEG zbraní. Liší se provedením, napětím a kapacitou.
Hop-Up - zařízení, udělující kuličce zpětnou rotaci, který narovnává balistickou křivku a podstatně zvyšuje dostřel
BlowBack - systém u plynových pistolí, který umožňuje zpětný pohyb závěru při střelbě jako u reálné zbraně
Mechabox / Gearbox / převodovka - převodové ústrojí se vzduchotechnikou a motorem v plastové nebo kovové skříni
 

Zásobníky

Točné - Kuličky se do zásobníku nasypou jako do krabičky. Natočením pružiny v zásobníku jsou vytlačovány do nabíjecího systému zbraně. Při běhu zásobníky chrastí a musí se dotáčet, ale mají velkou kapacitu, až cca 500 ran.
Tlačné - Kuličky jsou plněny plničkou proti pružině, která je vytlačuje do nabíjecího systému zbraně. Běžná kapacita cca 25 - 130 ran. Vhodné pro simulaci reálného boje, kdy má hráč k dispozici přibližně tolik ran, jako pravý voják.
Elektrické - Krabicové bubnové nebo schránkové. Platí to samé co pro točné, ale natáčení obstarává elektromotorek. Většinou se používají u kulometů nebo jako varianta pro útočné pušky. Kapacita cca 2500 - 5000 ran.
 

Různé

Kolimátor - zaměřovač se svítícím zaměřovacím bodem, míření je rychlejší a pohodlnější
PMR - Personal Mobile Radio / vysílačka 446Mhz
Shemag - tradiční palestinský šátek, též známý jako "palestina" s oblibou používán u všech vojenských jednotek
 

Hra

CTF / Capture The Flag - boj o vlajku, úkolem teamu je získat soupeřovu vlajku
CQB / Close Quarter Battle - boj v uzavřených prostorách - v budovách
TDM / Team Death Match - boj dvou teamů proti sobě
Hamburger Hill - dobývání kopce, nepřítel brání např. vlajku. Hra končí, kdy útočník získá vlaku
Respawn point / mrtvoliště - místo, kde se shromažďují "zastřelení" a vracejí se do hry po uplynutí časového limitu
Respawn time - čas do návratu zastřeleného zpět do hry

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.